The problem of creativity: what images do young people choose?
Resumo
The article is devoted to the problem of youth creativity and the perception of television and media images. Studies of Western and Russian psychologists lead to the conclusion that viewing TV does not always cause a positive effect. A high degree of negative behavioral problems in Lithuanian youth is made apparent. The influence of information created with the help of media channels on the development of the creativity in children and adolescents is discussed. The study conducted by G. Seputis on the applicants of art colleges is reviewed, the study’s sample consisted of 80 boys and girls at the age of 18. The method of comparative analysis of drawings and TV images was used. The article presents correlation between drawings and TV images and clearly confirms the youth's response to the neutral stimulus "silence" with the reproduction of negative media images. The author invites to use educational methods aimed at developing creativity in youth.Downloads
Referências
Bandura, A., & Walters, R. H. (1965). Social learning and personality development. New York: Holt.
Dostoevsky F.M. (1874), Idiot – URL https://www.fedordostoevsky.ru/works/lifetime/idiot/1874/.
Frey, B. S., Benesch, C., & Stutzer, A. (2007). Does watching TV make us happy? Journal of Economic Psychology, 28, 283-313. DOI: 10.1016/j.joep.2007.02.001
Meneghetti Antonio, L’Immagine alfabeto dell’energia, Psicologica Editrice, Roma, 2004.
Meneghetti Antonio, OntoArte. L’In Sé dell’Arte. Psicologica Editrice, Roma, 1997.
laisvaslaikrastis.lt/index.php?option=com_content&view=article&id=1066:lietuvos-gyventoju-tv-ziurejimo-iprociai-kas-pasikeite-per-10-metu&catid=12&itemid=101.
Downloads
Publicado
Edição
Secção
Licença
Autores que submetem trabalhos a esta conferência aceitam os seguintes termos:
a) Autores retêm os direitos de autoria do trabalho, enquanto permitem à conferência disponibilizar o trabalho não publicado sob uma licença Creative Commons Attribution License, que permite o livre acesso, uso e divulgação/compartilhamento do trabalho, com indicação de autoria e sua apresentação inicial nesta conferência.
b) Autores são autorizados a abrir mão dos termos da licença Creative Commons e assumir outros arranjos contratuais separados para a distribuição não-exclusiva e subseqüênte publicação do trabalho (ex.: publicar uma versão revista numa conferência, armazenar em repositório institucional, ou publicar como capítulo de um livro), com indicação de sua apresentação inicial nesta conferência.
c) Autores são estimulados a publicar e distribuir o seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes e após a conferência.